نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: shimano XT 2016

  1. #1
    صاحب سایت
    تاریخ عضویت
    2011-5-05
    نوشته ها
    2,555

    shimano XT 2016

    برا سال آینده Shimano یه سری تغییرات میدانی در محصولاتش داده بید...............

    فرض مثال ست SLX رو بر داشتن دچار حذف شدگی کردن.......................و یه راس از Deore می ریم رو XT دیگه............!!!!!! دیگه چیزی به نام SLX نداریم.............

    نمی دونیم ولی تو سایت رسمی شیمانو اثری از ست SLX نبود..........شاید هنوز کار های طراحیشون رو رو اون تموم نکرده باشند و تو ماه های اینده بخان از ست SLX رو نمایی کنن..............


    ولی رو ست XT تنی چند تغییراتی دادن.........


    اولین و موهوم ترین تغییر...........

    خودرو 11Sp که در 2 جور چینش دانه ها قراره تولید بشه..............

    11-40 و 11 -42.......



    و خود طبق هم که تو 3 نوع تک طبق.................دو تایی و 3 طبق سنتی قراره بره رو خط تولید...........




    تغییر عمده ایی که کل طرح طبق کرده اینه که عنکبوتی طبق چهار تا بازوش تغییر زاویه دادن...............

    تو مدل های 2015 به قبل بازوی های عنکبوتی.................به موازات و مساوات پخش بودن و نسبت به هم زاویه 90 درجه داشتند........



    و هر کدوم از بازو ها هم نسبت به خود خط قامه که از وسط طبق خارج می شد 45 درجه اختلاف زاویه داشتند...........

    ولی تو سیستم جدید همونطور که تو او عکسی بالا مشهود میباشه.........دیگه به طور مساوی زاویه شون تو کل 360 درجه طبق پخش نیس و از سمتی که در راستای خط قامه هست نسبت به هم دور تر و بر عکس تو محور عمود بر قامه نسبت زاویهشون نسبت به همدیگه تنگ تره...

    دلیلش هم هیچ جا توضیحی نداده خود شیمانو و جایی دیگه هم راجع بهش بحث نشده............ولی خوب تابلو می باشه که بشترین فَشارو فُشار رو شوما..........موقعی که هر قامه ...فرقی نمی کنه قامه چپ یا راست رو...........رو به پایین دارین پا پدال فَشار می دین رو سینی ها هست.........

    به این حالت.................



    تو این حالت که قامه ها موازی زمین اند شما چه رو چپ یا رو راست دارین و می خایین پدال رو به پیاین فشار بیارین و بیشترین فشار رو کار هست...............

    و در واقع وختی قامه ها نسبت به زمین عمودی اند مثل عکس پایین.............




    شوما فشار خاصی رو پدالتون نیست.............

    اینه که زاویه اون دوتا بازویی از عنکبوتی .........رو که تو اون ناحیه عمود بر قامه هست رو کمتر گرفتن.............

    چون شما قامه هاتون موازی زمینه = دارین رو پدال ها فشار سنگین میارین....................زنجیر روی او قسمت هایی است که با قیرمیز دچار مشحص کردگی شدیم...............




    و بر عکس وختی قامه ها عمود بر زمینه = فشار چندانی رو رکاب ها ندارین شوما..............زنجیر رو قسمت های سبز می باشه..........

    پس لازم بوده که بازو های عنکبوتی رو تو قسمت هایی که فشار زیادی روشونه به هم نزدیک تر بگیرند که فشار اون ناحیه رو بهتر بتونند ساپورت کنند............

    تغییر دیگه ایی هم که فقط تو طبق های تک طبقیش داده تغییر شکل دندونه هاست...............



    که از حالت معمولی که تو او دندونه های سرشون کمی باریک تر و نازک تر بود تغییرش دادن به حالتی که دندونه سرش پخ و صاف و کلفت است............



    دلیل این کار هم از بین بردن نیاز به زنجیر سفت کن است چون الان خیلی شرکت ها اععم از Race Face و E-13 و باقی تو تولید سینی طبق هاشون این سیستم رو بکار گرفتن.............و به غیر از خود شکل کله دندونه عرض دندونه رو هم که تو طبق های معملوی هم هر چی دندونه به نوکش نزدیگ تر میشه عرضش هم کمتر می شه و در واقع از عرض هم تیز می شد اونجا.......


    تو این سیستم جدید دیگه عرض دندونه رو هم تا بالا کلفت در نظر می گیرند............



    تو این طرح که دندونه هم شکل پروفیلش و هم به لحاظ عرضی کلفت شده دیگه کاملا فاصله لای صفحات زنجیر رو می پوشونه.......... = دندونه ها کاملا لای فضای خالی زنجیر فکیس و چِفت می شن.......و دیگه زنجیر امکان افتادن از روی طبق رو نخواهد داشت................

    چون دیگه زنجیر جایی برا تکون خوردن لای دندونه های طبق رو نداره................

    * البت تو عکس بالا که از محصولات Race Face می باشه دندونه ها یکی در میون کلفت هستند که او بحثش جداست اون برای طبق هاییست که تک طبق نیستند و لازم است که گاهی هم زنجیر روی طبق های پایینتر قرار بگیره و برا راحت تر بلند شدن و دوباره نشستن زنجیر رو این سینی یکی در میون دندونه های ور معمولی در نظر گرفتن....................و یکی در میون هم کلفت ....................


    ولی این سیستم رو تو فارسی ما اسمش رو گذاشتیم / طبقِ دندون گرد / ....................چون دندونه هاش سر پخ و گرد هستند ..............و مثل عادم های دندون گردی که نمی زارند پول از زیر دستشون سر بخوره بره.............این طبق ها هم نمی زارند زنجیر از دستشون فرار کنه.................


    رو شارژئون آما................

    آما دوباره داستان درست کردن چون سیستم 11 تایی شده و الان برا این که از این شارژئون بتونید استفاده کنید حتما باس خودروتون همون 11 تایی باشه................

    مثل گیر و داستانی که سر شارژئون های 10 تایی Dynasys بود............که لامصب ها زاویه و محل اتصال سیم رو به شارژئون یه جوری درست کرده بودن که دیگه این شارژئون ها رو نشه رو رو سیستم های 9 تایی استفاده کرد...............
    اینجا هم دوباره اسم روبر داشتن عوض کردن به Dynasys11..............,و تکرار همون مسئلت قبلی که در ظاهر = عاقا ما یه سیستم جدید الهویه ایی ساختیم که خیلی خفنه و و خیلی خاصه .برا استفاده از این ها فقط باس از سیستم های ما استفاده کنید....................

    برو عامو......................ما هکری بیش نیستیم....................

    تو پست شماره #2 این ملاقه........

    shimano XT 2016


    راه های هک کردن این مزدوران پول پرست رو که می خان ما رو دچار خر شدگی کنن هر دچار پول خرج کردگی بشیم همش هی محصولات جدیدشون رو زورچپونی بخریم عنوان کردیم...........


    ولی نکته اصلی و جالب تو شارژئون های XT 2016 این می باشه که ............



    گویا.............گویا..........چون خود Shimano که هیچ چی ننوشته راجع بهش ................جای دیگه هم ندیدیم درست توضیح داده باشه..............

    گویا اون اهرم کلاج Shadow Plus اش..............از حالت گسسته ON/OFF در امده و پیوسته شده...................!!!! = شما می تونید هر کجایی از اون بازه بین On و OFF که خواستین اهرم رو قرار بدین و میزان سفتی مفصل شارژئون رو به دلخواه کم و زیاد کنین..............

    مثل تفاوتی که تو Compression دوشاخ ها هست با دوشاخ هایی که قفل Remote دارند و فقط 2 حالت فقل و باز دارند............!!!!!

    تغییر جالب و قابل ذکر دیگری که به چشم ما میاد اینه که : تا حالا تو تمام مدل ها و سال ها محور قرقره بالایی همون محور پارویی و لنگ شارژئون هم بوده...........

    یعنی پارویی شارژءون دقیقا حول محور قرقره بالایی به گردش و چرخش در می اومد..........= قرقره بالایی نسبت به بدنه اصلی شارژئون ثابت بود.........

    ولی الان اومدن این دو تا رو از هم جدا کردن....................



    این مطلب معنیش اینه که وختی پارویی می خاد بازی کنه و حرکت داشته باشه محل قرار گیری قرقره بالایی هم کمی نوسان می کنه............که یحتمل زنجیر رو هم با خودش از زیر خودرو هی تکون می ده و فاصله و زاویه خروج زنجیر از خودرو هی تغییر می کنه.............!!!!

    ** البت این فقط حدث شخصی ماست..........چون تا حال هیچ عکسی از اون ور شارژئون یا حد اقل از یه زاویه دیگه منتشر نشده تو نت که ما ببینیم او پشتش نه خبر دی ....................
    شاید هم حدث ما درست نباشه و محور چرخش پارویی هنوز تو همون محور قرقره بالای باقی مونده باشه............

    حالا باس صبر کرد تا این ها به میهن اسلامی برسند تا مورد اکتشاف و استخراج قرارشون بدیم........................


    یه تغییر دیگه هم که تو بحث دسته دنده ها دادن این که او گیره ایی که دسته دنده رو به فرمون پیچ می کنه رو نسبت به خود بدنه اصلی دسته دنده طوری طراحی کردن که بشه تا حدود چند میلیمتر بدون باز کردن و تغییر مکان گیره دسته دنده روی فرمان.............خود بدنه دسته دنده و به طبع اون فاصله اهرم های تغییر دنده رو از انگشت ها کم و زیاد کرد.................




    تو ترمز ها هم تغییر فنی ندیدیم.......فقط یک کم تغیر ظاهر مخزن.............+ اینکه مخزن رو هم بدون در پوش طراحی کردن تا به حول و قوه الهی برا سرویس و هوا گیری حتما مجبور باشین پیچ ها و ادپتورهای مخصوص هوا گیری شیمانو رو هم ابتیاع کنید................



    که این به نوبه خودش = سخت تر شن و وخت گیر تر شدن عملیات سرویس.....................

    دو سال دیگه ترمز ها رو هم بر ندارند الکترونیکی کنن صلوات بلند شیمانو پسندانه ختم کن..................................

  2. #2
    صاحب سایت
    تاریخ عضویت
    2011-5-05
    نوشته ها
    2,555
    فرصتی پیش آمدن کردن همی که این ستی که 6- 7 ماه صداش در جهان در آمده بود و یه بررسی تئوری روش کردیم حالا بتونیم از نزدیک لمسشون کنیم و ملتمسشون بشیم و التماس دعا و این حرفا...............



    ولی این بررسی هم فعلا در حد تست گرم کردفت است چون باید این ها برند چند صباحی زیر پای بَری بَچز.................و در شرایط واقعی امتحان خودشون رو پس بدن تا ببینیم چند چند اند............



    فل المجلس عیبو هنرشان نهفته باشد...................

    ولی اولین چیزی که رفته بود رو وخمون ببینیم نجور سنگ است پاره سنگ است و این ها چیزی بود که 7 ماه پیش همین جا بنوشته بودیم و برامون سوال بود.................

    و همانا گسسته بودن یا پیوسته بودن کلاج وی بید.........................





    که با تست های هژی الهویه دستی بدین نَتیجت رسیدیم که بُسیار هم عالو .................خیلی هم پیوسته بید..................



    بدین حالت که نیازی نیست حتما رو ON/ یا Off باشه و شما در هر جایی بین ON/ OFF می تونید قرارش بدین تا میزان سفتی دلخواهتون رو روی پارویی داشته باشین................


    و یه جاهایی که نمی خایین داستان خیلی سفت گرفته بشه می تونید اون وسط مسط ها یه جایی رها سازیش کنید که لنگ خیلی سفت زیادی نباشه خیلی هم لقو ول نباشه.................

    تو طراحی شکل ظاهری شارژءون هم از یه رنگ سیاه خاص + یه شکل طراحی خاص استفاده کرده بودن که حالتی با کلاسانه به خودش بگرفته یه جوریه شارژئون نگاهش می کنیی قیافش شبیه این پولدار مولدار هاست ....................




    یه حالت کجکی براش طراحی کمردن شبیه قیف آمدن این متمولین بی درد است که قیافشون ور مج و کوله می کننن یعنی مثلا ما اره...................



    رو دسته دنده هم کار هایی شده


    مثلا روی سطح شصتی که فلزی هم شده...........* یا اونقدر از مواد پلاستیکی مرغوبی استفاده کردن که زیر انگشت حس فلز رو به عادم می ده...............اعج های معکوسی گذاشتن برای بهتر درگیر شدن شصت با اون و کمتر دنش احتمال لیز خوردن و در رفتن انگشت از روش تو شرایط خیس و گل و شلی..........................




    طراحی ظاهری دسته دنده رو هم نسبت به پارسالی ها تغییرات عمده توش دادن و به جای خطوط منحنی از زوایایی نسبتا تند استفاده کردن که قیافه دسته دنده رو شبیه ماشین های دهه 90 و اواخر دهه 80 میلادی می کنه.................شبیه Renualt 21 مثلا Toyota Camry 1988-91.................!!!!!!



    خودرو هم که ماشا الله هزار ماشا الله 42 تایی..........الاغی..................... ولاخ کاری ها روی سینی های خودرو هم برای پایین کشیدن وزن قابل توجه اند..................



    فقط خود شکل عنکبوتی پشت خودرو رو هر چی به مرکز خودرو نزدیک تر میشه بردن داخل تر که باید بریم روش تحقیقات میدانی کنیم ببنیم داستان از چه لحاظه.........................

    طبق رو اما که در پست #1 هیمن تاپیک قدیم توضیحات لازمه رو داده بودیم.......................



    ولی با نگاهی جزئی بینانه تر متوجه برخی جقول بقولی جات جالب تری توش شدیم....................

    مثل قاب ارتالونی پشت سینی بزرگه که شکل خاصی هم داره که اگر زنجیر یه وخ فِتاد بین السینیَن لای سینی 1 و 2 گیر نکنه و به بیرون هدایت شه......................



    هادی های فولادی زنجیر هم که کار هدایت و بالا کشیدن زنجیراز یک به دو یا موقع بر گشت از دو به یک وظیفه نرم تر لغزیدن زنجیر به پایین رو ایفا می کنند این سال خیلی با ظرافت بیشتر و دقت مریض تری طراحی شند به صورتی که عادم اصلا نگاشون می کنه اصلا لذت مکانیکی می بره.......................

    دچار شهوت مکانیکی فنی می شه عادم هر چی بیشتر نگاهشون می کنه..........................
    ** الالن می ان به جرم داشتن انحرافات اخلاقی می برنمون....................



    تو ترمز هم باز این از با کلاس بازی ها ظاهری در اوردن که عیی.............یه فواید فنی و واقعی هم می شه گفت دارند...........................


    مثلا تو گیره دسته ترمز به فرمون یه تیره مغزی و مرکزی الومینیومی گذاشتن که هم تو ضربات و زمین خوردن احتمال شکستن دسته رو کم می کنه و هم یه شکل ظاهری زیبایی به ترمز می شه اللخصوص وختی رو فرمون بسته شده باشه یه حالتی مثل این زه کاری های استیل روی داشبورد ماشین های از ما بهترونی به عادم دست می ده....................



    درپوش مخزن هم که کلا دچار حذف کردگی شدن......................



    و راه دست رسی به مدار هیدرولیک داخل فقط از راه پیچ هواگیری بالا میسر هست منتهی تو مدل های Saint / XTR سال های 2012 الی 2015 هم که این کار رو کرده بودن یه راه مخفی برای باز کردن کل مخزن گذاشته بودن که رو این ها هم ظاهرا هست...................



    ولی تو اون مدل ها یه سوییچ مخفی برا باز کردن اون در مخفی زیر گیره فرمون دسته داشت..............ولی تو این ها فعلا که هر چی نگاه کردیم به جای پیچ یه پرچ می بینیم...................احتمال داره که پرچ کرده باشند که دیگه ماها هم نتونیم دست بزنیم و هر وخ ترمز به فنا رفت راهی برا نجاتش نباشه و راهی به چز خرید ترمز جدیدی پیش رو نداشته باشید.............

    ممکن هم هست او یه پیچ خاص با ابزار خاص باشه چون اخو روانی ها بر داشتن سیستم توپی تنه رو عوض کردن و با اچار های معمولی توپی تنه بازو بست نمی شه و یه آچار مخصوص خودش رو داره توپی تنه این ست............شاید این جا هم از همین حربه استفاده کرده باشند..................

    اَلنات / ج مکسر لنت / هم به صورت فابریکی پشت الومینیومی اند برای دفع بهتر حرارت و عدم انتقالش به پیستون ها و روغن......................


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. shimano XT 2016
    توسط SABER_MTB در انجمن Drivetrain
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 20th April 2015,

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •