خدمات سرویس ما شامل دوشاخ / کمک عقب و ترمز می باشد............

در مورد دوشاخ ها چند نوع خدمات سرویسی وجود دارد..............

- سرویس پوسته

که بیشتر مناسب دوشاخ های ساده است . دوشاخ هایی که فاقد سیستم دمپر روغن هسنتد و فقط از روغن برای روان کاری بازی در پوسته استفاده می کنند..........



که طی این خدمت پوسته دوشاخ / سیستم کاسه نمد ها + تفلون های روان کار کلا با مواد شوینده تمیز شده و بعد از خشک شدن کامل خود پوسته با استفاده از روغن مخصوص روان کاری پوسته به مقدار لازم جمع می شود



و سیتم کاسه نمد ها نیز با گریس ضد سایش مرغوب روانکاری می شود و کل پوسته به حالت اولیه بسته می شود..................



- سرویس کلی دوشاخ

که بیشتر مناسب دوشاخ های پیچیده روغنی و گاها بادی است که طی آن کل سیستم پوسته / دمپر هیدرولیک / + سیستم فنر و یا پیستون باد ( در صورت بادی بودن دوشاخ ) کلا با تمام متعلقات و قطعات استاتیک و دینامیکی و آب بند کننده تماما باز می شود.........



و بعد از شستشو با مواد شوینده تمامی قطعات باز بینی و چک می شوند تا در صورت معیوب یا ناقص بودن یا حتی مستحلک بودن قطعه و احتمال معیوب شدن آن در حین استفاده های بعدی ان قطعات تعویض می گردند....



و سپس تمام قطعات با استفاده از روان کار های مناسب هر ناحیه از جمله گریس های ضد سایش / ضد اب برای سیستم کاسه نمد ها / O - Ring ها روغن مخصوص روان کاری پوسته برای سیستم تفلون های پوسته ( مثل مورد مشابه در قسمت بالا ) و نیز روغن مخصوص دمپر هیدرولیک با غلظت مناسب و مورد نیاز و اندازه دقیق دوباره از نو پر می گردد



پیستون های باد نیز با استفاده از روغن مخصوص روان کاری پیستون روان کاری می گردد...................



طی این فرایند کلیه قطعات و لوازمی که نیاز به تعویض داشته باشند را مثل O -Ring ها و کاسه نمد ها تماما از مرغوب ترین جنس و از نوعی انتخاب می کنیم که با ترکیب شیمایی روغن ها سازگار باشند و با شرایط سخت و تحت فشار داخل دوشاخ هم دوام و کارایی حد اکثری داشته باشند..........



قطعات بخصوص هم که به صورت استاندارد تولید نمی شوند و لازم است قطعا تولیدی خود شرکت سازنده مورد استفاده قرار بگیرد فقط از برند خود سازنده کمک یا برند های مورد تایید سازنده استفاده می کنیم...........



در دوشاخ های بادی هم باد به فشار و اندازه معین که برای وزن شما مناسب و متناسب باشد با تلنبه مخصوص فشار قوی دوباره پر می شه.........

دوشاخ های ساده تر مثل مورد قبلی هم که سیستم دمپر هیدرولیک ندارند و در قسمت بالا فقط شاملفنر بندی ساده اند نیز می توانیم به همین صورت سرویس کلی کنیم که پروسه سرویس این دوشاخ ها خیلی ساده تر و البته هزینه سرویسشان هم به مراتب کمتر خواهد بود...........



--------------------------------------------------------------------------------------------

ترمز ها

ما سرویس هایی که روی ترمز ها انجام می دهیم هم شامل دو نوع است...........

- سرویس ساده + هوا گیری............

که طی این فرایند کل مدار ترمز از بالا در دسته و داخل شلنگ هیدرولیک و پیستون های کالیپر کلا با ماده حلال و شوینده شستشو داده می شه تا روغن قدیمی که معمولا بعد از مدتی کثیف و آلوده هم شده کلا شسته بشه و بیرون ریخته بشه..............



بعد روغن جدید رو داخل مدار تزریق می کنیم و عملیات هواگیری رو انجام می دیم..........و برای هر نوع ترمز هم روغن خاص مورد تایید شرکت سازنده از برند و مارک مرغوب استفاده می کنیم.......

در آخر هم لنت های هر کالیپر کلا به دقت با مواد شوینده تمیز میشه و کثیفی ها و چربی های سطحی اش گرفته می شه................




- سرویس کلی پیستون کتی + کالیپر

در این نوع سرویس هم مثل سرویس کلی دوشاخ کلا تمام قطعات پیستون دسته ترمز بیرون آورده می شن............



پیستون ها و قطعات اب بندی کننده کالیپر و هم باز می شوند



تمام قطعات با مواد شوینده ایی که به لحاظ شیمایی آسیبی به مواد لاستیکی و اب بندی کنندشان نرسد شستشو داده می شوند......



بعد کلا تمام قطعات ریز ثابت و متحرک باز بینی و چک می شن تا اگر نقص و ایرادی داشته باشند یا اگر مستحلک و فرسوده شده باشند تعویض بشن..............



در مرحله اخر قطعات لاستیکی و آب بند کننده با روان کننده های مناسب که قابلیت حل شدن در روغن ترمز رو نداشته باشند روان کاری و در جای خودشون دوباره نصب می شن.....
بعد از جمع شدن و تکمیل شدن سیستم دسته / کالیپر تمام مراحل ( سرویس ساده + هواگیری ترمز ) روی آن انجام میشه تا آماده استفاده باشه...........

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کمک عقب

- سرویس پوسته کمک های بادی

در این نوع سرویس هم مثل سرویس پوسته دوشاخ ها پوسته کمک عقب بادی رو خارج می کنیم.........و مثل موارد قبلی تمام قطعات آب بندی کننده رو هم جدا می کنیم.....شستشو می دیم.......مورد باز بینی قرار می دیم و در صورت نیاز تعویض می کنیم...........



و بعد دوباره با روان کار های مناسب هر قسمت پوسته رو دوباره نصب می کنیم..............داخل خود محفظه باد هم با روغن مخصوص روان کاری پیستون های بادی ( مثل مورد مشابه پیستون های باد دوشاخ ) به مقدار لازم روان کاری می شود



و تمام سیستم پوسته دوباره جمع می شه و باد کمک هم به مقدار مناسب شما پر میشه

- سرویس کمک های فنری

که برخی کمک های بادی هم به دلیل قابل یرویس بودن سیستم هیدرولیک رو هم می تونیم به همین روش سرویس کلی کنیم...........البته کمک بادی هایی که قابلیت سرویس کلی و باز کردن محفظه روغن رو دارند خیلی زیاد نیستند و تو ایران محدود به دو مدل Rock Shox است : مدل های Monarch / Ario



در این سرویس هم کل کمک باز می شود ( چون کمک های فنری دیگه پوسته و دمپر و محفظه روغن مجزا ندارند و کل سیستمشون داخل بدنه اصلی کمک است..............

کل کمک مثل سرویس کلی های قبلی باز میشه............تمام قطعات مشابه روش های قبلی چک میشه ......اگر لازم بود تعویض میشه.............و دوباره با روان کار های مناسب هر قطعه دوباره نصب میشه.........



نسبت ضریب تراکم پیستون خارجی باد هم که برای کمک های فنری مهم است یعنی محل قرار گیری پیستون جدا کنده روغن از باد دقیقا تنظیم میشه و محفظه باد هم با روغن خاص روان کاری پیستون های باد روان کاری میشه.........



تا کمک کامل بشه و تمام قطعات دوباره در جای خودشون نصب بشن............و باد محفظه خارجی هم به فشار لازم متناسب با وزن شما پر میشه.........



--------------------------------------------------------------------------------------